Informácie pre zákazníkov

Výpis článkov

Obchodné podmienky

Predávajúci

Fakturačná adresa: FreePort, s.r.o.
Športová 2757
Kysucké Nové Mesto
024 01 Slovensko
IČO: 44165684
IČ pre DPH: SK2022612361
Účet: SK0209000000005060305570
SK2383300000002802890921
Orgán dozoru: Ústredný inšpektorát SOI , Prievozská 32, Bratislava

 

 

Potvrdenie objednávky

Po odoslaní objednávky Vám bude doručené na emailovú adresu ktorú ste uviedli pri registrácii, automatické potvrdenie o zaevidovaniu objednávky. Pokiaľ Vám tento email nebude doručený, skontrolujte prosím, či ste pri registrácii zadali správnu emailovú adresu. Ak je emailová adresa správna a napriek tomu Vám automatické potvrdenie objednávky nebolo doručené, kontaktujte nás, prosím, na niektorom z telefonických alebo mailových kontaktov. Toto automaticky generované potvrdenie slúži len na overenie správnosti zadania objednávky, nie je považované za kúpnu zmluvu. Tá vzniká až po ručnom spracovaní a overení Vašej objednávky naším pracovníkom a jej následným potvrdením. Akonáhle Váš tovar bude prichystaný, obdržíte email s presným dňom doručenia.

Daňový doklad

Daňový doklad obdržíte mailom, ktorý Vám bude zaslaný po doručení Vašej zásielky. Daňový doklad slúži zároveň ako záručný list pri výrobkoch, kde nie je záručný list súčasťou balenia. S ohľadom na ochranu našich lesov zasielame faktúry v elektronickej podobe. V prípade potreby si môžete do 14 tich dní od obdržania zásielky vyžiadať tlačenú kópiu elektronického daňového dokladu.

Akčné ceny a zľavy

Zľavy uvedené na našom internetovom obchode sú v platnosti do odvolania, pričom rozhoduje dátum objednania tovaru. Ak si teda tovar objednáte v dobe, kedy bol v zľave, ale bude Vám dodaný až v dobe, keď zľava už prestala platiť, dostanete ho i napriek tomu za zľavnenú cenu, ktorá platila v dobe, keď ste si tovar objednali.

Odstúpenie od zmluvy zo strany kupujúceho

Upozorňujeme, že možnosť vrátenia tovaru v lehote do 60 dní je nadštandardná služba a môžu sa na ňu vzťahovať iné pravidlá, než na vrátenie tovaru v zákonnej lehote.

  1. Zákazník má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy do 60 dní od dňa prevzatia tovaru. V prípade dodávky skladajúcej sa z viacerých kusov a druhov tovaru beží termín pri každom tovare zvlášť od okamihu jeho prevzatia spotrebiteľom. Tento predĺžený termín na vrátenie tovaru poskytuje predávajúci zákazníkovi za nižšie uvedených podmienok podľa bodov 2 až 13 a platí zhodne pre spotrebiteľov (fyzické osoby) i zákazníkov nakupujúcich na IČ, teda firmy.
  2. Nie je možné vrátiť tovar, ktorý sa vyrábal na základe objednávky zákazníka a bol tak určený pre jedného konkrétneho zákazníka. Zákazník má tak právo do 60 dní vrátiť iba tovar, ktorý bol v čase objednania skladom u dodávateľa a nevyrábal sa tak na základe jeho objednávky, prípadne podľa jeho osobitných požiadaviek.
  3. Odstúpenie od zmluvy je nutné učiniť písomne poštou na adresu našej spoločnosti, alebo elektronickou poštou na adresu vratit@byvajsnami.sk. Pre odstúpenie od zmluvy je vhodné použiť formulár, ktorý je k dispozícii na našom webe. (kliknite pre zobrazenie). Pokiaľ sa rozhodnete formulár nepoužiť, je nutné nám zaslať všetky potrebné informácie: číslo faktúry alebo objednávky, Vaše meno a priezvisko, spôsob vrátenia platby prípadne číslo účtu, kde máme platbu vrátiť, jednoznačné vyjadrenie vôle odstúpiť od zmluvy a kópiu dokladu o kúpe. Bez týchto náležitostí nie je odstúpenie od zmluvy platným úkonom. Odstúpenie od zmluvy nie je možné učiniť telefonicky.
  4. Platné odstúpenie od zmluvy Vám vždy písomne potvrdíme. S vrátením tovaru vyčkajte až do chvíle, kým od nás dostanete potvrdenie, že sme Vaše odstúpenie od zmluvy prijali a je platné. Zásielky, ktoré nám budú zaslané bez platného odstúpenia od zmluvy, nebudú prijaté na sklad.
  5. Zákazník je povinný do 14 dní od odstúpenia od zmluvy poslať tovar späť dodávateľovi. Vrátený tovar odporúčame zasielať v pôvodnom obale, kompletný a nepoškodený, bez zjavných známok neprimeraného alebo nadmerného používania, so všetkým príslušenstvom (záručný list, návod na použitie, atď.), na adresu FreePort s.r.o., Športová 2757, 024 01 Kysucké Nové Mesto. Odporúčame Vám tovar poistiť pri doprave kuriérom. Zásielky odoslané na dobierku nepreberáme.
  6. Priame náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru znáša kupujúci. Zákazník je zodpovedný za výber dopravcu, ktorým podľa povahy tovaru môže byť pošta alebo kuriérska spoločnosť. 
  7. Prevádzkovateľ internetového obchodu zákazníkovi vráti kúpnu cenu bez nákladov na doručenie tovaru a to bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa platného a účinného odstúpenia od zmluvy. Peniaze budú vrátené na zákazníkom určený účet, alebo vyplatené v hotovosti.
  8. Predávajúci má v odôvodnených prípadoch právo na úhradu manipulačného poplatku do výšky 10% z ceny tovaru. Za také odôvodnené príady sa považuje najmä vrátenie rozbaleného tovaru, tovaru v poškodenom obale, alebo bez originálneho obalu, kedy predávajúcemu vzniknú náklady na nový obal či prebalenie výrobku.
  9. Predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu náklady za príplatkové služby, ktoré už boli vykonané. Jedná sa predovšetkým o náklady na iný (drahší) spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia predávajúcim. V tomto prípade predávajúci vráti poplatky za doručenie iba do výšky ceny štandardného doručenia ponúkaného dodávateľom. Zákazník súhlasom s Obchodnými podmienkami berie na vedomie, že za štandardný (najlacnejší) spôsob doručenia sa považuje osobný odber, alebo štandardná doprava kuriérom a platba bankovým prevodom. Za príplatkové služby sa považuje hlavne služba expresného doručenia, večerného a sobotného doručenia, výnos na poschodie, platba na dobierku a pod.
  10. Predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu predmetné platby pred tým, ako mu bol tovar od kupujúceho doručený, alebo kým kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu.
  11. Ak je tovar vrátený nekompletný, poškodený, bez príslušenstva, v stave, z ktorého je zrejmé nedodržanie primeranej starostlivosti zo strany zákazníka, alebo hodnota predmetného tovaru je znížená v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru, má predávajúci voči kupujúcemu nárok na náhradu škody vo výške hodnoty opravy tovaru a uvedenia tovaru do pôvodného stavu resp. predávajúci má právo požadovať od spotrebiteľa preplatenie zníženia hodnoty tovaru. Zákazník berie na vedomie, že toto právo je súdne vymáhateľné.
  12. Ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, zrušuje sa od začiatku aj každá doplnková zmluva súvisiaca so zmluvou, od ktorej kupujúci odstúpil.
  13. V prípade, že kupujúci nesplní niektorú z povinností uvedených v týchto podmienkach, predovšetkým pokiaľ neodstúpi od zmluvy písomnou formou s priložením všetkých dokladov a náležitostí, odstúpenie od zmluvy nie je platné. Predávajúci je v takom prípade oprávnený neprevziať tovar zaslaný na jeho adresu.
  14. Zákazníkovi, ktorý je spotrebiteľom, zároveň vzniká právo na odstúpenie od zmluvy za podmienok upravených zákonom č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho, do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru, resp. odo dňa uzavretia zmluvy o poskytnutí služby alebo zmluvy o poskytovaní elektronického obsahu nedodávaného na hmotnom nosiči, ak predávajúci včas a riadne splnil informačné povinnosti podľa ust. § 3 Zákona uvedeného vyššie. Tovar sa považuje za prevzatý kupujúcim okamihom, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru. V prípade odstúpenia od zmluvy na základe zákona č. 102/2014 Z.z. platia podmienky ustanovení v bodoch 3 až 6 a 9 až 19 tohto článku.
  15. Zákazník – spotrebiteľ má právo v rámci tejto lehoty tovar rozbaliť a odskúšať, čo však neznamená začať tovar používať a následne ho vrátiť predávajúcemu. Primeraná starostlivosť o tovar musí byť zachovaná.
  16. Zákazník môže odstúpiť od zmluvy aj pred dodaním tovaru. Aj v tomto prípade je zákazník povinný odstúpiť od zmluvy iba písomnou formou. Nie je možné iba záväznú objednávku neprevziať. V prípade, že si kupujúci po telefonickom alebo emailovom potvrdení objednávky neprevezme tovar bez predchádzajúceho písomného odstúpenia od zmluvy, predávajúci si vyhradzuje právo uplatniť svoj nárok na náhradu vzniknutej škody a to vo výške skutočných nákladov na pokus o doručenie objednávky.
  17. Predávajúci vráti kupujúcemu všetky platby, ktoré kupujúci preukázateľne uhradil v súvislosti s uzavretím kúpnej zmluvy, najmä kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie tovaru, s prihliadnutím na ustanovenia odseku 9. Predávajúci tak urobí bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa platného a účinného odstúpenia od zmluvy, s prihliadnutím na ustanovenia odseku 10. Peniaze budú vrátené na zákazníkom určený účet, alebo vyplatené v hotovosti.
  18. Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je:
  19. poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo so súhlasom spotrebiteľa. Spotrebiteľ prehlasuje, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby. Za súhlas so začatím príplatkovej služby súvisiacej s dopravou a dodaním tovaru sa považuje písomné objednanie tejto služby zo strany zákazníka a následné nezrušenie objednávky do 24 hodín po tom, čo bol písomne informovaný, že tovar bude odoslaný na jeho adresu
  20. predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa
  21. predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov (napr. krémy, čistiace mlieka, pleťové vody, čaje, oleje a pod.) a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený.
  22. Právo na odstúpenie od zmluvy podľa zákona č. 102/2014 Z.z. tak, ako je definované v bodoch 14 až 17, sa vzťahuje iba na spotrebiteľov. Za spotrebiteľa sa považuje občan, ktorý kupuje tovar alebo službu pre svoju osobnú spotrebu. V prípade, že ste pri objednávke uviedli svoje IČ alebo IČ DPH, body 14 až 17 sa na Vás nevzťahujú. Máte však možnosť vrátiť tovar tak, ako je uvedené v bodoch 1 až 13.

Odstúpenie od zmluvy zo strany predávajúceho

Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil výrobu alebo vykonal také závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinnosti predávajúceho vyplývajúcich z kúpnej zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci, alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať tovar zákazníkovi v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá je uvedená v internetovom obchode.

Predávajúci je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať kupujúceho a vrátiť mu už zaplatenú zálohu za tovar dohodnutý v kúpnej zmluve v lehote 14 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy a to prevodom na účet určený kupujúcim, alebo v hotovosti.

Reklamačný poriadok

Kontakty pre záručný a pozáručný servis

Záručný a pozáručný servis poskytuje: FreePort, spol. s r.o., Športová 2757, 024 01 Kysucké Nové Mesto.

V prípade reklamácie nás kontaktujte mailom na reklamacie@mobino.sk.

V akútnych prípadoch je tiež možné nás kontaktovať telefonicky na tel.č.: +421 / 414213149. Prosíme ale telefonický kontakt využívať len v naliehavých prípadoch, najmä keď riešite poškodenia tovaru pri doprave s vodičom. Bežné reklamácie nie je možné zadávať telefonicky a je nutné ich riešiť písomne.

Správný postup pri riešení reklamácie

Ak riešite poškodenie pri doprave, je nevyhnutné riešiť problém už vo chvíli keď je na mieste ešte vodič.

  • Ak je tovar poškodený ľahko, môžete ho prevziať. Je ale nutné do preberacieho protokolu uviesť, že tovar preberáte poškodený. Následne nás kontaktujte mailom a my vám pošleme náhradný diel a situáciu s dopravcom vyriešime.
  • Ak je tovar poškodený ťažko, nepreberajte ho a informujte nás o probléme opäť mailom
  • V žiadnom prípade sa nenechajte vodičom prepravnej spoločnosti presvedčiť, že musíte poškodený tovar prevziať bez výhrad! Je nevyhnutné poškodenie zapísať do protokolu. Vodič je povinný tam počkať do doby, než tovar skontrolujete a zapíšete zápis o poškodení. Ak by ste vodiči podpísali prevzatie tovaru bez výhrad, môže kuriér následne odmietnuť zodpovednosť za poškodenia vzniknuté pri preprave!
  • V prípade problému kedy vodič odmieta počkať, alebo vám upiera právo poznačiť poškodenia do protokolu, volajte ihneď naše telefónne číslo.

Ak riešite bežnú reklamáciu, je nevyhnutné ju zadať písomne mailom.

  • Do mailu uveďte presný popis závady a ako ku nej došlo.
  • Uveďte presné označenie chybného dielu. Najlepšie je uviesť jeho kód podľa montážneho návodu, alebo ho v montážnom návode zaškrtnúť.
  • Priložte fotografie poškodenia. Z fotografií by malo byť zrejmé, aký diel je poškodený a rozsah poškodenia. Ak nábytok zrovna skladáte, je vhodné priložiť aj fotografiu obalu, z ktorej by bolo zrejmé, či bol obal nepoškodený, alebo sa jedná o poškodení pri doprave.
  • Uveďte svoje meno, adresu a priložte doklad preukazujúci, že tovar bol zakúpený v našej spoločnosti.
  • Najneskôr do 3 pracovných dní príde odpoveď od pracovníka oddelenia reklamácií s vyjadrením k reklamácii (v prípade Vianočných a Veľkonočných sviatkov je to do 3 pracovných dní po otvorení prevádzky). V prípade, že sa tak nestane, pošlite mail znovu a zároveň nás informujte telefonicky alebo cez chat ktorý je na webovej stránke.
  • Prosíme o písomné zadanie reklamácie. Telefonovať je zvyčajne zbytočné, reklamačný technik potrebuje k riešeniu reklamácie spomenuté údaje a fotografie poškodenia
    Dodržaním tohto postupu urýchlite riešenie reklamácie. Ďakujeme.

Reklamačný poriadok

  1. Tento reklamačný poriadok upravuje postup pri uplatňovaní reklamácie na tovar predávaný spoločnosťou FreePort, s.r.o., Športová 2757, Kysucké Nové Mesto, IČ 44165684 (ďalej len “predávajúci"). Kupujúcim je spotrebiteľ, ktorý uzavrel s predávajúcim kúpnu zmluvu a ktorý má právo na uplatnenie nárokov zo zodpovednosti za vady tovaru (ďalej len “Kupujúci").
  1. Právne vzťahy predávajúceho so spotrebiteľom sa riadia príslušnými ustanoveniami zák. č. 40/1964 Zb., Občianskeho zákonníka, zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa, ako aj súvisiacimi predpismi, v znení platných noviel.
  1. Predávajúci týmto informuje kupujúceho o rozsahu, podmienkach a spôsobe uplatnenia reklamácie, vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť, ako aj o vykonávaní záručných opráv. Reklamačný poriadok je ako súčasť obchodných podmienok umiestnený na internetovej stránke predávajúceho a kupujúci bude pred odoslaním objednávky vyzvaný, aby zaškrtnutím políčka potvrdil, že sa s ním oboznámil a v celom rozsahu s nim súhlasí.
  1. Predávaný tovar musí mať požadovanú, prípadne právnymi predpismi ustanovenú akosť, množstvo, mieru, alebo hmotnosť, musí byť bez vád a musí zodpovedať záväzným technickým normám. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaný tovar pri prevzatí kupujúcim a ktoré sa vyskytnú po prevzatí tovaru v záručnej dobe.
  1. Vadou sa rozumie zmena (vlastnosti) tovaru, ak jej príčinou je použitie nevhodného alebo nekvalitného materiálu, nedodržanie technológie, príp. nevhodné konštrukčné riešenie. Za vadu nie je možné považovať zmenu vlastností tovaru, ktorá vznikne v priebehu záručnej doby v dôsledku jeho opotrebenia, mechanického poškodenia, nesprávneho používania, nedostatočnej alebo nevhodnej údržby, v dôsledku prirodzených zmien materiálu z ktorého je tovar vyrobený, v dôsledku akéhokoľvek poškodenia užívateľom či treťou osobou alebo iným nesprávnym zásahom, ako aj zánikom životnosti tovaru, alebo jeho častí. Za vadu tovaru nemožno považovať zmenu rozmerov pri komprimovaných matracoch, kde je tolerancia rozmerov matraca podľa ČSN EN 1334 v dĺžke a šírke - 20mm, tolerancia výšky matraca je +/-10 alebo 10% (nižšia z týchto hodnôt). Za vadu tovaru tiež nemožno považovať rozdielnosť odtieňov farieb v skutočnosti a na elektronických zobrazovacích zariadeniach.
  1. Ak má tovar vady o ktorých predávajúci vie, je povinný pri dojednávaní kúpnej zmluvy na ne kupujúceho upozorniť. Ak predávajúci riadne splní svoju povinnosť, nezodpovedá za vady, na ktoré kupujúceho upozornil. Pri tovare predávanom za nižšiu cenu predávajúci nezodpovedá za vady, pre ktoré bola dojednaná nižšia cena. Predávajúci nezodpovedá za vady spôsobené obvyklým užívaním, alebo spotrebovaním tovaru (napr. batérie, tonery, a pod.), za vady ktorých výskyt pripúšťajú technické normy, prípadne normy výrobcov tovaru (napr. tolerancia rozmerov čalúneného nábytku).
  1. Dĺžka záručnej doby je 24 mesiacov, okrem výnimiek stanovených zákonom. V prípade použitého tovaru a tovaru II. akosti je záručná doba 12 mesiacov.
  1. Vyhlásením v záručnom liste, alebo v reklame, môže predávajúci poskytnúť záruku presahujúcu rozsah záruky ustanovenej v zákone. V takom prípade určí predávajúci podmienky a rozsah tejto záruky v záručnom liste.
  1. Na žiadosť kupujúceho je predávajúci povinný poskytnúť záruku písomnou formou (záručný list). Ak to povaha tovaru umožňuje, postačí namiesto záručného listu vydať doklad o kúpe tovaru.
  1. Záručná doba plynie odo dňa prevzatia tovaru oprávnenou osobou.
  1. Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti vady až do doby, keď kupujúci po skončení opravy bol povinný tovar prevziať, sa do záručnej doby nezapočítava. Ak dôjde k výmene tovaru, začne plynúť záručná doba na tento tovar znova od prevzatia nového tovaru. Ak bola reklamácia vybavená výmenou, je ďalšia prípadná reklamácia považovaná za prvú reklamáciu tovaru.
  1. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť bez toho, aby sa zhoršila kvalita a úžitkové vlastnosti tovaru, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu tovaru, alebo ak sa vada týka len súčasti tovaru, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru, alebo závažnosť vady. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť chybný tovar za tovar bez vád, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
  1. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako tovar bez vady, má kupujúci právo na výmenu tovaru, alebo má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné chyby, ale ta istá vada sa vyskytla znovu po jej aspoň dvoch predchádzajúcich opravách.
  1. V prípade neodstrániteľných vád, ktoré nebránia používaniu výrobku, predovšetkým vád estetického charakteru, má spotrebiteľ právo na primeranú zľavu z ceny tovaru.
  1. Momentom uplatnenia niektorého z práv zo zodpovednosti za vady je spotrebiteľ svojim prejavom vôle viazaný a nemôže jednostranne voľbu uplatneného práva zmeniť. Právo zo zodpovednosti za vady nemôže u predávajúceho uplatňovať ten, na koho bola vec zmluvne prevedená spotrebiteľom.
  1. V prípade odstúpenia od zmluvy sa zmluva od počiatku ruší a zmluvné strany sú povinné vrátiť všetko, čo si na jej základe poskytli. Nesplnenie tejto podmienky zo strany zákazníka ruší odstúpenie od zmluvy ex tunc.
  1. Ak je právo zo zodpovednosti za vady uplatnené bez toho, aby kupujúci reklamoval vady, z ktorých uplatnené právo vyvodzuje, ide o neurčité, a teda o neplatné uplatnenie práva. Práva zo zodpovednosti za vady tovaru, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe.
  1. Kupujúci je povinný pri prevzatí tovaru tento prezrieť a skontrolovať kompletnosť tovaru a príslušných dokladov do 3 dní od prevzatia. Pri osobnom odbere tovaru je kupujúci povinný tovar skontrolovať a ihneď reklamovať zistené zjavné chyby týkajúce sa mechanického poškodenia tovaru, obalu, množstva dodaného tovaru, kompletnosti dokladov a pod. Pri doručení tovaru kuriérskou službou, alebo poštou je kupujúci povinný na mieste prevzatia tovaru spísať zápis o zistených zjavných vadách a to hlavne v prípade poškodeného obalu zásielky, tovaru alebo nekompletnosti tovaru. Nároky z neskoršie zistených vád takto poškodeného tovaru si bude môcť kupujúci uplatniť len ak preukáže, že reklamované vady mal tovar už v čase jeho prevzatia kupujúcim od dopravcu. V prípade nekompletného tovaru je túto skutočnosť nutné oznámiť nám telefonicky, alebo mailom do 3 dní od prevzatia zásielky. Neskoršie reklamácie nekompletného tovaru nemusia byť uznané.
  1. Reklamácie mechanického poškodenia tovaru, ktoré neboli zjavné pri jeho prevzatí, je nutné uplatniť bez zbytočného odkladu po prevzatí tovaru, najneskôr do 3 dní od jeho prevzatia. Neskoršie reklamácie zakladajú oprávnenú domnienku, že si zákazník mechanicky poškodil tovar sám manipuláciou. Poškodený tovar odporúčame neskladať a nemontovať. Pokiaľ zákazník zmontoval poškodený tovar, je možné sa domnievať, že mechanické poškodenie si spôsobil montážou, pokiaľ nepreukáže opak. Pokiaľ poškodenie nie je zásadné, môže sa zákazník po prijatí reklamácie s predávajúcim dohodnúť, že tovar zmontuje a bude používať až do vyriešenia reklamácie.
  1. Zodpovednosť za poškodenie tovaru v priebehu dopravy nesie dopravca. Prepravovaný tovar je poistený. Na základe vyhotoveného záznamu bude kupujúcemu po uzavretí škodovej udalosti s dopravcom poskytnutá primeraná zľava, alebo dodaný nový tovar.
  1. Pred prvým použitím kúpeného tovaru je kupujúci povinný preštudovať si záručné podmienky vrátane návodu na montáž a údržbu a následne sa týmito informáciami riadiť.
  1. Záruka sa nevzťahuje najmä na:

    a) vady tovaru na ktoré bola poskytnutá zľava z ceny

    b) vady spôsobené prašnosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi, prepätím, teplotou, nevhodným skladovaním, vystavením slnečnému žiareniu, použitím nevhodného spotrebného materiálu, nevhodnou údržbou, alebo montážou, zásahom, úpravami a opravami výrobku neautorizovanou osobou

  1. Ak predávajúci pri predaji tovaru dal kupujúcemu k predanému tovaru bezplatne iný tovar ako dar, v prípade ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, je povinný predávajúcemu vrátiť všetko, čo podľa zmluvy dostal, vrátane tovaru prijatého ako dar.
  1. Reklamáciu uplatňuje kupujúci v prevádzkach predávajúceho, alebo v autorizovanom servisnom stredisku výrobcu
  1. Predávajúci je povinný pri uplatnení reklamácie vydať kupujúcemu potvrdenie. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť kupujúcemu bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie. Potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak spotrebiteľ má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom. Predávajúci je povinný o vybavení reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
  1. Predávajúci, alebo ním určená osoba, je povinný poučiť spotrebiteľa o jeho právach podľa § 622 a § 623 Občianskeho zákonníka. Na základe rozhodnutia spotrebiteľa, ktoré z práv zo zodpovednosti za vady si uplatňuje, je predávajúci povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní od dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, najneskôr do 30 dní a v odôvodnených prípadoch dlhšie ako do 30 dní, ak je o tom spotrebiteľ riadne informovaný písomnou formou. Za termín pre vyriešenie reklamácie sa tak považuje doba nevyhnutná pre výrobu a dodanie náhradného tovaru, alebo náhradných dielov, pričom platí, že má ísť o najkratší možný čas.
  1. Pri uplatnení reklamácie je kupujúci povinný predložiť záručný list, alebo doklad o zakúpení tovaru, alebo preukázať iným dôveryhodným spôsobom, že tovar bol zakúpený u predávajúceho a že sa naň vzťahuje záruka. Kupujúci je povinný predložiť aj doklady o prípadných predchádzajúcich opravách súvisiacich s uplatnením zodpovednosti za vady.
  1. Kupujúci pri uplatnení reklamácie presne popíše vadu tovaru a spôsob, akým sa vada prejavuje. Zároveň uvedie kontaktnú adresu (adresu bydliska, pobytu, príp. sídla, telefónne číslo, e-mail), na ktorú bude predávajúcim vyrozumený o spôsobe vybavenia reklamácie. Predávajúci nezodpovedá za prípadné nesprávne údaje uvedené kupujúcim a za nemožnosť doručenia písomností na kupujúcim uvedenú kontaktnú adresu. Kupujúci tiež uvedie, ktorý z nárokov zo zodpovednosti za vady si uplatňuje a akým spôsobom žiada prevzatie vybavenej reklamácie (osobné prevzatie, kuriérskou službou).
  1. Pokiaľ kupujúci neuvedie popis chyby, chybný diel, alebo nedodá predávajúcemu chybný tovar kompletný, vrátane príslušenstva, je predávajúci oprávnený takúto neúplnú reklamáciu zamietnuť.
  1. Predávajúci môže s ohľadom na úsporu účelne vynaložených nákladov požadovať od kupujúceho namiesto dodania chybného tovaru, aby kupujúci dodal iba fotografie výrobku, ktoré by dostatočne dokumentovali chybu tovaru. V prípade, že kupujúci dodá chybný tovar predávajúcemu, napriek tomu že ho predávajúci k tomu nevyzval, nepovažujú sa náklady na dopravu tovaru k predávajúcemu za nevyhnutne vynaložené náklady.
  1. Ak kupujúci zasiela chybný tovar predávajúcemu, alebo servisnému stredisku, je povinný zabaliť ho do vhodného obalu, ktorý tovar dostatočne chráni a vyhovuje nárokom na prepravu krehkého tovaru, pričom je povinný zásielku označiť príslušnými symbolmi. Za škodu na tovare spôsobenú jeho nevhodným zabalením predávajúci nezodpovedá. Tovar zaslaný na dobierku nebude prevzatý. Odporúčame zaslaný tovar poistiť. Predávajúci má právo odmietnuť prijať tovar do reklamácie v prípadoch, kedy reklamovaný tovar, alebo jeho súčasti sú znečistené alebo nesplňujú základne predpoklady pre hygienicky bezpečné prevzatie tovaru do reklamačného procesu.
  1. Za deň začatia reklamačného konania sa považuje deň, keď kupujúci uplatnil reklamáciu u predávajúceho. Pri osobnom uplatnení reklamácie je to deň odovzdania chybného tovaru spolu s príslušnými dokladmi, všetkými súčasťami a príslušenstvom. Pri zaslaní chybného tovaru prostredníctvom prepravnej služby sa za deň začatia reklamačného konania považuje deň, keď kompletný chybný tovar spolu s príslušenstvom a dokladmi bol doručený predávajúcemu. V prípade, že predávajúci zaslanie tovaru nevyžaduje, potom je to deň kedy kupujúci dodal všetky doklady, prípadne fotografie požadované predávajúcim, ktoré sú nevyhnutné k posúdeniu reklamácie.
  1. Ak kupujúci ani na výzvu predávajúceho nedoplní chýbajúce doklady, fotografie, upresnenie poškodenia alebo tovar, reklamácia bude považovaná za neopodstatnenú.
  1. Zodpovedná osoba je povinná o vybavení reklamácie vydať písomný doklad. Písomná forma je zachovaná, ak je právny úkon urobený elektronickými prostriedkami, ktoré umožňujú zachytenie obsahu právneho úkonu a určenie osoby, ktorá právny úkon urobila.
  1. V prípade uznania reklamácie bude kupujúci informovaný o skutočnosti, že opravený, či vymenený výrobok je pripravený k vyzdvihnutiu v sídle spoločnosti predávajúceho. Kupujúci si môže písomne požiadať o zaslanie tohto výrobku na svoju adresu. V prípade nevyzdvihnutia reklamovaného tovaru do 30 dní od dátumu uznania reklamácie, je predávajúci, podľa § 656 Občianskeho zákonníka, oprávnený účtovať pri vyskladnení reklamácie sumu za uskladnenie. Táto čiastka je stanovená vo výške 1 EUR/deň.

  1. Predávajúci je povinný viesť evidenciu o reklamáciách a predložiť ju na požiadanie orgánu dozoru na nazretie. Evidencia o reklamácii musí obsahovať údaje o dátume uplatnenia reklamácie, dátume a spôsobe vybavenia reklamácie a poradové číslo dokladu o uplatnení reklamácie.
  1. Reklamačné konanie je ukončené vybavením reklamácie odovzdaním opraveného výrobku, výmenou výrobku, vrátením kúpnej ceny výrobku, vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku, zaznamenanou výzvou na prevzatie plnenia, alebo odôvodneným zamietnutím reklamácie. Vybavením reklamácie nie je dotknuté právo spotrebiteľa na náhradu škody podľa zákona č. 294/1999 Z.z. o zodpovednosti za škodu spôsobenú chybným výrobkom v znení neskorších predpisov.
  1. Pokiaľ je kupujúcim fyzická, alebo právnická osoba, ktorá je zapísaná v obchodnom registri, alebo podniká na základe živnostenského oprávnenia, alebo iného oprávnenia (ďalej len „podnikateľ“), riadia sa právne vzťahy predávajúceho s podnikateľom ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb., Obchodného zákonníka, v platnom znení.
  1. Na reklamácie tovaru podnikateľom sa vzťahujú vyššie uvedené body 3 až 12, 14 až 24, 29 až 37 a ďalej nižšie uvedené body 40 a 41.
  1. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako tovar bez vady, má podnikateľ právo na výmenu tovaru, alebo môže po dohode s predávajúcim od kúpnej zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú podnikateľovi, ak ide síce o odstrániteľné chyby, ale ta istá vada sa vyskytla znovu po jej aspoň dvoch predchádzajúcich opravách.
  1. Termín pre vyriešenie reklamácie je pri podnikateľoch 30 dní. Tento termín môže byť v odôvodnených prípadoch predĺžený a to predovšetkým pri tovare, ktorý nie je skladom a musí byť zadaný do výroby. Za termín pre vyriešenie reklamácie sa tak považuje doba nevyhnutná pre výrobu a dodanie náhradného tovaru, alebo náhradných dielov.

Alternatívne riešenie sporov

Nakupujúci – spotrebiteľ – má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu e-mailom na mobino@mobino.sk, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z. ARS subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. zoznam týchto subjektov nájdete tu: Alternatívne riešenie sporov. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z.

Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na webe Európská komísia. Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.

Podmienky ochrany osobných údajov

Zásady práce s Vašimi údajmi

 

Sme spoločnosť FreePort, s.r.o. IČ: 44165684, sídlo: Športová 2757, Kysucké Nové Mesto

 

Prevádzkujeme e-shop na webových stránkach mobino.sk

 

Pri predaji tovaru a prevádzkovaní našich webových stránok spracúvame niektoré osobné údaje.

 

Spracúvanie osobných údajov upravuje najmä nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane osobných údajov) („GDPR“).

I. Spracúvanie osobných údajov 

A. Spracúvanie osobných údajov v prípade použitia kontaktného formulára

 

Pokiaľ nás kontaktujete v súvislosti s našimi produktami a službami, budeme pracovať s Vašimi kontaktnými údajmi, ktoré nám oznámite a to hlavne prostredníctvom kontaktného formulára. Sú to osobné údaje v rozsahu: meno a priezvisko, telefón, e-mailová adresa.

 

Z akého dôvodu?

Na základe zaslaných osobných údajov Vás následne budeme kontaktovať v súvislosti s našou ponukou tovaru .

 

Na základe akého právneho základu?

Ide o spracúvanie na základe článku 6 ods. 1 písm. b) GDPR – plnenie zmluvy, resp. vykonanie opatrení pred uzavretím zmluvy na Vašu žiadosť.

 

Pokiaľ by ste nám tieto osobné údaje neposkytli, nebudeme môcť s Vami komunikovať za účelom uzatvorenia zmluvy o dodaní našich tovarov alebo poskytnutí našich služieb.

 

Ako dlho budeme osobné údaje spracúvať?

Pokiaľ nenadviažeme ďalšiu spoluprácu, Vaše osobné údaje budeme spracúvať najdlhšie 1 rok od našej poslednej komunikácie.

 

B. Spracúvanie osobných údajov v prípade nákupu

 

Pokiaľ u nás nakúpite, budeme pracovať s osobnými údajmi, ktoré od Vás potrebujeme na zabezpečenie uzatvorenia zmluvy o poskytnutí našich tovarov alebo služieb. Sú to hlavne fakturačné údaje: meno, priezvisko, adresa, telefón, e-mailová adresa

 

Z akého dôvodu?

Osobné údaje potrebujeme spracúvať, aby sme mohli splniť naše povinnosti vyplývajúce zo zmluvy – dodanie tovaru. Využitím kontaktných údajov budeme s Vami tiež komunikovať ohľadom stavu Vašej objednávky, prípadne ohľadom reklamácií alebo Vašich otázok.

 

Osobné údaje budeme ďalej spracúvať pre splnenie našich povinností, ktoré nám plynú zo všeobecne záväzných právnych predpisov (hlavne na účtovné a daňové účely, prípadne na vybavenie reklamácií a iné).

 

Na základe akého právneho základu spracúvame osobné údaje?

Ide o spracúvanie na základe článku 6 ods. 1 písm. b) GDPR – plnenie zmluvy a článok 6 ods. 1 písm. c) GDPR – plnenie našej právnej povinnosti.

 

Pokiaľ by ste nám tieto osobné údaje neposkytli, nebudeme môcť s Vami uzatvoriť zmluvu o dodaní našich tovarov alebo poskytnutí našich služieb.

 

Ako dlho budeme osobné údaje spracúvať?

Počas dodania tovarov alebo poskytovania služieb a potom 10 rokov od posledného poskytnutia takých služieb alebo dodania tovaru.

 

C. Newsletter (komerčná komunikácia)

 

Pokiaľ ste si u nás zakúpili tovar alebo služby a zároveň ste výslovne neodmietli zasielanie marketingových oznámení, použijeme Vašu e-mailovú adresu na zasielanie našich marketingových oznámení.

 

Na základe akého právneho základu?

Ide o spracúvanie na základe článku 6 ods. 1 písm. f) GDPR – naše oprávnené záujmy, ktorými sú marketingová komunikácii cielená na našich zákazníkov.

 

Ako dlho budeme osobné údaje spracúvať?

5 rokov od Vášho posledného nákupu. V prípade, ak nechcete naďalej dostávať naše marketingové oznámenia, môžete sa kedykoľvek odhlásiť prostredníctvom e-mailu alebo nás môžete kontaktovať na e-maile: mobino@mobino.sk

II. Kto sa k údajom dostane?

Osobné údaje spracúvame iba na území Európskej únie. Vaše osobné údaje zostanú u nás. Napriek tomu pre nás pracujú niektoré spoločnosti alebo iné osoby, ktoré majú prístup k Vašim osobný údajom z dôvodu toho, že nám pomáhajú s chodom nášho e-shopu. Sú to:

 

1) prevádzkovateľ e-shopovej platformy Shoptet (spoločnosť Shoptet a.s., so sídlom Dvořeckého 628/8, Břevnov, 169 00, Praha 6, Česká republika, IČ: 289 35 675, zapísaná na Mestskom súde v Prahe, oddiel B vložka 25395

2) spoločnosti podieľajúce sa na expedícii tovaru (Schenker, DPD, GLS, SPS, SDS)

3) spoločnosti podieľajúce sa na expedícii platieb (GP Webpay, Homecredit)

III. Čo by ste ďalej mali vedieť

V našej spoločnosti máme zodpovednú osobu pre ochranu osobných údajov: Alena Kapallová, mobino@mobino.sk

V našej spoločnosti nedochádza k rozhodovaniu na základe automatického spracúvania či profilovania.

Pokiaľ by ste mali k osobným údajom otázky, kontaktujte nás na e-mailovej adrese mobino@mobino.sk alebo zavolajte na tel. č. uvedené v kontaktoch.

IV. Používanie súborov cookies

Cookies sú textové súbory obsahujúce malé množstvo informácií, ktoré sa pri návšteve našich webových stránok sťahujú do Vášho zariadenia. Súbory cookies sa následne pri každej ďalšej návšteve odosielajú späť na webovú stránku alebo inú webovú stránku, ktorá ich rozpozná.

Súbory cookies plnia rôzne úlohy, napríklad umožňujú efektívnu navigáciu medzi webovými stránkami, zapamätanie si Vašich preferencií a celkovo zlepšujú skúsenosť používateľa. Dokážu tiež zaistiť, aby reklamy zobrazované on-line boli lepšie prispôsobené Vašej osobe a Vašim záujmom.

Upozorňujeme, že tretie strany (vrátane napr. poskytovateľov externých služieb) môžu taktiež používať cookies a/alebo pristupovať k údajom zhromažďovaným cookies na webových stránkach.

 

Na webových stránkach používame nasledujúce cookies:

  • Nevyhnutné cookies: sú potrebné na prevádzku webových stránok, umožňujú napríklad prihlásiť sa do zabezpečených častí stránok a ďalšie základné funkčnosti stránok. Táto kategória cookies sa nedá zakázať.

  • Analytické/štatistické cookies: umožňujú nám napríklad rozpoznať a zistiť počet návštevníkov a sledovať, ako naši návštevníci používajú webové stránky. Pomáhajú nám zlepšovať spôsob, akým stránky fungujú, napríklad tak, že umožňujú používateľom ľahko nájsť to, čo hľadajú. Tieto súbory spúšťame iba s Vaším predchádzajúcim súhlasom.

  • Reklamné cookies: používajú sa na sledovanie preferencií a umožňujú zobraziť reklamu a ďalší obsah, ktoré najlepšie zodpovedajú vášmu záujmu a online správaniu. Tieto súbory spúšťame iba s Vaším predchádzajúcim súhlasom. 

Používané súbory cookies:

Technický názov

Vydavateľ

Účel a popis cookies

Doba trvania

Google Analytics

Google

zisťovanie návštevnosti stránok a záujmu klientov

Permanentné 30 dní

Facebook Pixel

Facebook

zisťovanie návštevnosti stránok a záujmu klientov

Permanentné 30 dní

Shoptet technické

Shoptet

technická funkčnosť webu

Relačné

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ďalšie informácie o cookies a ich aktuálny zoznam nájdete prostredníctvom jednotlivých internetových prehliadačov, najčastejšie v položke Nástroje pre vývojárov.

Súhlas môže byť vyjadrený prostredníctvom zaškrtávacieho políčka obsiahnutého v tzv. cookie lište. Súbory cookies môžete aj následne v nastavení svojho internetového prehliadača odmietnuť, alebo si nastaviť používanie iba niektorých.

 

Ďalšie informácie o správe cookies v jednotlivých prehliadačoch nájdete na nasledujúcich odkazoch:

V. Vaše práva v súvislosti so spracúvaním osobných údajov

Nariadenie GDPR vám dáva okrem iného právo obrátiť sa na nás a chcieť informácie, aké Vaše osobné údaje spracúvame, vyžiadať si u nás prístup k týmto údajom a nechať ich aktualizovať alebo opraviť, poprípade požadovať obmedzenie spracúvania, môžete požadovať kópiu spracúvaných osobných údajov, požadovať po nás v určitých situáciách výmaz osobných údajov a v určitých prípadoch máte právo na ich prenositeľnosť. Proti spracúvaniu na základe oprávneného záujmu je možné vzniesť námietku.

 

Ak si myslíte, že s údajmi nezaobchádzame správne, máte právo podať sťažnosť dozornému orgánu, ktorým je v našej jurisdikcii UOOU, Námestie 1.mája 18, 811 06 Bratislava, alebo sa obrátiť na súd.

 

Tieto zásady sú účinné od 4.11.2025

Ovládacie prvky výpisu

4 položiek celkom